Προβληματα στο αεροδρομιο; Ιδου η λυση

Τα ταξίδια είναι ο ιδανικότερος τρόπος για να χαλαρώσεις, να γνωρίσεις νέα μέρη κι ανθρώπους και να ζήσεις πρωτόγνωρες εμπειρίες. Κατά πάσα πιθανότητα μάλιστα θα έχεις πάρει τουλάχιστον μια φορά το αεροπλάνο ή θα ανήκεις και στην δικιά μας κατηγορία, αυτή των ανθρώπων που κάθε τρεις και λίγο σχεδόν βρίσκονται σε κάποιο αεροδρόμιο. Επειδή όμως και οι ατυχίες μπορεί να είναι μέρος της ρουτίνας, μάθε λοιπόν τι πρέπει να κάνεις αν αντιμετωπίσεις θέμα σε κάποιο αεροδρόμιο.

Καθυστέρηση ή ακύρωση πτήσης

Ίσως το πιο συνηθισμένο πρόβλημα. Ειδικά σε περιοχές και περιόδους με ακραίες καιρικές συνθήκες ή την high – season, που οι αεροπορικές προσθέτουν περισσότερα δρομολόγια. Αν η πτήση σας καθυστερήσει, η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να σας προσφέρει κάποιες παροχές όπως νερό, αναψυκτικά, σνακ, τηλεφωνικές κλήσεις και δωρεάν διαμονή σε κάποιο κατάλυμα, αν η καθυστέρηση είναι μεγάλη. Επίσης αν υπερβεί τις 3 ώρες, δικαιούστε και χρηματική αποζημίωση που εξαρτάται από το μήκος της διαδρομής. Αυτή συνήθως ξεκινάει από 250 ευρώ και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 600.
Το ίδιο ισχύει και αν ακυρωθεί η πτήση ή η εταιρεία δεν σας επιτρέψει την επιβίβαση λόγω υπεράριθμων κρατήσεων. Το δεύτερο όσο περίεργο κι αν ακούγεται, είναι μια πολιτική που εφαρμόζεται συχνά με την προοπτική πως όλο και κάποιος επιβάτης δεν θα εμφανιστεί στο αεροδρόμιο ή θα αργήσει. Υπάρχουν τρία ενδεχόμενα τότε: είτε σας προσφέρεται εναλλακτικό δρομολόγιο το συντομότερο δυνατόν, είτε σε μεταγενέστερη μέρα που εσείς επιθυμείτε είτε λαμβάνετε πίσω το αντίτιμο του εισιτηρίου.

20150508_110645
Ωστόσο δεν αποτελεί σπάνιο φαινόμενο οι αεροπορικές να προσπαθούν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο είτε να μην σας ενημερώσουν για τα δικαιώματα σας είτε να εκμεταλλευτούν “παραθυράκια” της νομοθεσίας. Επίσης πρέπει να έχετε κατά νου ότι δεν δικαιούστε αποζημίωση αν ακυρωθεί/καθυστερήσει λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών ή αν σας προσφερθεί εναλλακτικό δρομολόγιο, με παρόμοια ώρα άφιξης όμως.
Αυτό που έχετε πάντως να κάνετε σε οποιοδήποτε από τα παραπάνω ενδεχόμενα, είναι να είστε σε συνεχή επαφή με τον αερομεταφορέα σας. Επίσης μην ντρέπεστε να διεκδικείτε, και αν είναι εφικτό να έχετε πρόσβαση και στην αντίστοιχη ευρωπαϊκή νομοθεσία (όπως εδώ για παράδειγμα).

 

Απώλεια, καθυστέρηση ή φθορά αποσκευής

Άλλη μια κατάσταση που σίγουρα δεν θα θέλατε να βιώσετε. Το πρώτο πράγμα λοιπόν που πρέπει να κάνετε αν παραλάβετε την βαλίτσα σας και διαπιστώσετε ότι έχει υποστή κάποια φθορά, είναι να πάτε μαζί με το εισιτήριο σας το συντομότερο δυνατόν στο γραφείο της εκάστοτε αεροπορικής εταιρείας. Σε κάθε περίπτωση, το μέγιστο χρονικό διάστημα για να υποβάλετε το αίτημα σας είναι 7 ημέρες. Εκεί αφού συμπληρώσετε την σχετική αίτηση, η εταιρεία εξετάζει το αίτημα σας ώστε να διαπιστώσει την αιτία καθώς και το ύψος της ζημιάς. Ωστόσο θα πρέπει να έχετε υπόψη σας και τα εξής :
1) Δεν δικαιούστε αποζημίωση αν η ζημιά προήλθε από υπέρβαρη βαλίτσα ή κατασκευαστικό σφάλμα.
2) Σε πολλές περιπτώσεις, οι αεροπορικές στους όρους του εισιτηρίου αναφέρουν ότι δεν είναι υπεύθυνες για φθορές σε αντικείμενα μεγάλης αξίας που βρίσκονται μέσα στην βαλίτσα. Αν ωστόσο επιθυμείτε να είστε καλυμμένοι, μπορείτε με κάποιο έξτρα κόστος να την ασφαλίσετε εκ των προτέρων.

d2ef8b1b9488f00a2c48a2ef0f766733Πηγή

Αν τώρα εκείνη δεν φτάσει καν στον προορισμό της, τα πράγματα αλλάζουν. Αρχικά αξίζει να τονιστεί ότι μια αποσκευή θεωρείται απολεσθείσα αν περάσουν 21 ημέρες από την πτήση, διάστημα εντός του οποίου έχετε το δικαίωμα να υποβάλετε και την σχετική αίτηση για αποζημίωση. Όπως και να έχει όμως, αν δεν την δείτε να φτάνει στα χέρια σας στο αεροδρόμιο πρέπει να δηλώσετε την απώλεια της. Αν αυτή φτάσει εντός 21 ημερών, θα ενημερωθείτε σχετικά ώστε να παραλάβετε τόσο εκείνη όσο και την αποζημίωση που δικαιούστε.

Το μέγιστο χρηματικό ποσό που μπορείτε να λάβετε και στις δύο προαναφερθείσες περιπτώσεις, είναι 1220 ευρώ. Ωστόσο καλύτερο είναι αφ'ενός να προσέχετε ώστε να μην μεταφέρετε ανασφάλιστα πολλά πράγματα μεγάλης χρηματικής αξίας (όπως λάπτοπ, κινητά, κοσμήματα κτλ), και αφ'ετέρου φυσικά το πιο απλό αλλά και κάτι το οποίο πολλοί ξεχνάνε : να έχετε πάνω στην αποσκευή και ένα καρτελάκι με κάποια στοιχεία επικοινωνίας σας.

 

Πρόσθετες χρεώσεις

Μάλλον δεν αποτελεί συνηθισμένο πρόβλημα, αλλά πόσοι γνωρίζατε ότι οι αεροπορικές είναι υποχρεωμένες να αναγράφουν αναλυτικά όλες τις χρεώσεις που αφορούν το εισιτήριο; Πιο συγκεκριμένα, πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν να σας ζητηθεί να πληρώσετε μεταγενέστερα κάποιο επιπλέον ποσό για το οποίο δεν είχατε ενημερωθεί. Έτσι όταν κλείνετε το εισιτήριο σας, αναγράφεται αναλυτικά το κόστος του νάυλου και του φόρου. Όπως επίσης και οι τυχόν προαιρετικές χρεώσεις, που πρέπει να αναφέρεται τι αφορούν. Για αυτό λοιπόν καλό είναι κάθε φορά που πάτε να κλείσετε κάποιο αεροπορικό εισιτήριο, να αφιερώνετε 2-3 παραπάνω λεπτά ώστε να διαβάσετε τους όρους αλλά και τις χρεώσεις αυτές. Φαντάζομαι δεν θα θέλατε η αποσκευή σας να βρεθεί υπέρβαρη και να πληρώσετε παραπάνω, ούτε να καταβάλλετε επιπλέον χρήματα για κάτι που είτε δεν είχατε διαβάσει στους όρους είτε σας ζητήθηκε, χωρίς όμως να είναι υποχρεωτικό στην πραγματικότητα.

20150703_093413

 

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας : Linkedin

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s